عمل تنگی واژن - برخی از خانم ها می دانند که تغییر در سلامت زنان ممکن است صحبت کردن در مورد آنها حتی با پزشک خود خجالت آور باشد. درمانی وجود دارد که می تواند کمک کند!

هنگامی که سطح استروژن کاهش می یابد - خواه ناشی از پری و یائسگی ، یائسگی یا یائسگی ناشی از آن باشد (برای کسانی که سرطان سینه را پشت سر گذاشته اند) - آتروفی واژن اتفاق می افتد و تغییرات می تواند شامل خشکی واژن ، سوزش ، خارش و مقاربت دردناک باشد. این تغییرات می تواند زندگی و صمیمیت یک زن را تحت تأثیر قرار دهد.

زنانی که با این تغییرات روبرو هستند ، مجبور نیستند برای همیشه با آنها زندگی کنند! یک روش درمانی با لیزر برای کمک به ترمیم سلامت واژن که غیر تهاجمی است ، تأیید شده توسط FDA ، سریع است و عوارض جانبی ندارد. آن را MonaLisa Touch® می نامند و بسیاری از بیماران SCWH ما بعد از طی دوره درمانی موفقیتهای زیادی داشته اند.

MonaLisa Touch® یک لیزر کسری CO2 است که به آرامی پالسهای انرژی را به دیواره  تنگی واژن منتقل می کند و یک پاسخ درمانی را تحریک می کند. در طی یک درمان ، یک پروب واژینال ، مانند یک معاینه منظم زنان و زایمان ، داخل واژن وارد می شود. این عمل حدود 5 دقیقه طول می کشد و عملا بدون درد است. بافت هدفمند برای تولید کلاژن جدید ، الاستین و عروقی سازی دیواره واژن تحریک می شود و آن را به حالت جوان تر باز می گرداند.

بیشتر خانمها بعد از اولین درمان خود احساس تغییر می کنند ، اما معمولاً 3 درمان هر 6 هفته یکبار برای نتایج بهینه انجام می شود.

اگر در سلامت واژن خود تغییرات ناراحت کننده ای را تجربه می کنید ، نیازی نیست که در سکوت رنج ببرید. برای بازگرداندن سلامت واژن و بازپس گیری زندگی و صمیمیت خود ، با شخصی در SCWH در مورد درمان جوان سازی واژن لیزر MonaLisa Touch® با زندگی صحبت کنید.

اگرچه هر زنی به تغییرات ناشی از یائسگی متفاوت واکنش نشان می دهد ، مقاربت دردناک موضوعی است که بسیاری از آنها آن را تجربه می کنند. از نظر پزشكی به عنوان dyspareunia گفته می شود ، عود مجدد درد قبل ، حین یا بعد از رابطه جنسی می تواند بر آنچه كه غالباً لذت بخش و برآورده كننده زندگی است ، سد كنید.

اختلال در یائسگی منحصراً علامت یائسگی نیست ، دلسردی دلایل زیادی دارد. در مورد یائسگی ، معمولاً ناشی از عوارض جانبی است که هنگام قطع تولید استروژن طبیعی در تخمدان ها رخ می دهد.

اگر این مثل شما به نظر برسد ، MonaLisa Touch® ممکن است بتواند کمک کند. MonaLisa Touch یک روش غیر هورمونی است که می تواند آتروفی واژن و مقاربت دردناک را درمان کند. در مرکز مراقبت های بهداشتی زنان هلال احمر ، متخصصان بهداشت دوست می توانند معاینه کامل را انجام دهند و ببینند آیا MonaLisa Touch® می تواند به شما کمک کند یا خیر.

تغییر در واژن شما
استروژن هورمون اصلی جنسی در زنان است و سیستم های لازم برای تولید مثل را هدایت می کند. تولید استروژن پس از یائسگی و همچنین به دلایل دیگری مانند:

برداشتن تخمدانها به دلایل پزشکی ، مانند هیسترکتومی کامل
استفاده از داروها مانند کنترل هورمونی هنگام تولد
درمان سرطان
استروژن در مقادیر کمتری در جای دیگر بدن شما تولید می شود. در صورتی که این مقدار پایین تر از هورمون به اندازه کافی نیازهای آنها را تأمین کند ، ممکن است برخی از خانم ها علائم دیسپارونی را دور بزنند. در غیر این صورت ، آتروفی واژن ممکن است باعث ایجاد رابطه جنسی دردناک و علائم دیگر شود ، که اغلب به عنوان سندرم دستگاه تناسلی یائسگی (GSM) توصیف می شود.

مونالیزا لمسی
درمان جایگزینی هورمون اغلب یک روش موفق برای درمان آتروفی واژن و سایر عوارض جانبی یائسگی است ، اما همه نمی توانند با اطمینان از استروژن مکمل استفاده کنند. سیستم MonaLisa Touch یک روش عاری از دارو برای درمان علائم GSM است.

در طول روند مورد نظر چه اتفاقی می افتد
سیستم MonaLisa Touch از لیزر مخصوصی برای معالجه دیواره های مهبل شما استفاده می کند و باعث تولید کلاژن در زیر سطح می شود. این عمل حدود پنج دقیقه طول می کشد و نیازی به آرام بخش یا بیهوشی نیست. بیشتر بیماران گرمای ملایمی را در ناحیه درمان احساس می کنند و می توانند بلافاصله پس از درمان به فعالیت های عادی خود بازگردند.

چگونه این روند واژن شما را جوان می کند
تحریک نور لیزر به دیواره واژن شما نفوذ کرده و بافت کلاژن را گرم می کند. این عمل گرم کردن باعث می شود که بافت به نقطه انعقاد برسد ، دمایی که به بدن شما علامت می دهد که کلاژن جدید لازم است و بافت های قدیمی از بدن شما شروع به شستشو می کند.

در طی چند روز تا چند هفته ، باید توجه کنید که علائم شروع به آسانی می کند. در هنگام برانگیختگی جنسی ، واژینال واژن شما باید کاملتر ، نرم تر شود و روغن کاری کند.

بعد از درمان
به احتمال زیاد شما باید چندین روز پس از درمان خود از فعالیت های جنسی استراحت کنید ، اما این تنها محدودیت است. درمان اولیه برای بیشتر خانمها یک سری از سه درمان است که شش هفته از هم فاصله دارند. پیشرفت های بهینه معمولاً بعد از درمان سوم رخ می دهد ، اما نتایج ممکن است توسط بیمار متفاوت باشد. معمولاً یک درمان سالانه تنها برای حفظ مزایای مثبت کافی است.

برای دیدن اینکه آیا MonaLisa Touch می تواند به شما کمک کند ، قرار ملاقات را بصورت آنلاین یا از طریق تلفن با HealthCare زنان هلال احمر رزرو کنید.

http://jarahanbartar.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D9%88%D8%A7%DA%98%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%84/Details.aspx?Shenase=1074