سازمان غذا و داروی آمریكا روز دوشنبه هشدار داد كه دستگاههایی كه نوید دادن واژن -  جراحی زیبایی واژن -  را به خانمهایی كه بی اختیاری ادرار یا علائم جنسی یا یائسگی را وعده می دهند ، ممکن است بی خطر نباشند.

FDA در بیانیه ای گفت: "ما می دانیم كه تولیدكنندگان دستگاههای خاص ممكن است در حال بازاریابی دستگاه پزشکی مبتنی بر انرژی خود برای" جوانسازی "واژینال و / یا روشهای زیبایی واژن - تنگ کردن واژن -  باشند." "ایمنی و اثربخشی دستگاههای پزشکی مبتنی بر انرژی برای انجام این روشها مشخص نشده است."
دستگاه های مورد نظر به طور معمول از امواج لیزر یا فرکانس رادیویی استفاده می کنند و توسط FDA برای استفاده توسط متخصصان زنان دارای مجوز برای معالجه بافت غیر طبیعی و پیش سرطانی واژن و گردن رحم و همچنین زگیل های دستگاه تناسلی پاک می شوند.
اختصاصی سی ان ان انحصاری: بایر میلیون ها دلار برای دستگاه کنترل زایمان مشکوک به پزشکان پرداخت کرد
اختصاصی سی ان ان انحصاری: بایر میلیون ها دلار برای دستگاه کنترل زایمان مشکوک به پزشکان پرداخت کرد
FDA گفت ، اما استفاده از آنها برای درمان خشکی ، خارش و سستی واژن تأیید نشده است. دستگاهها همچنین FDA برای استفاده در درمان اختلال عملکرد جنسی مانند کاهش احساس جنسی یا درد در حین مقاربت یا ادرار ، مورد تأیید قرار نگرفته اند.
FDA تأکید کرد: "درمان این علائم یا شرایط با استفاده از روشهای درمانی مبتنی بر انرژی در مهبل ممکن است منجر به بروز عوارض جانبی جدی از جمله سوختگی واژن ، زخم ، درد در حین مقاربت جنسی و تکرار / درد مزمن شود."
FDA به "نگرانی در مورد بازاریابی نامناسب دستگاههای خود برای رویه های" جوان سازی واژن "، به آلما لازرز ، BTL زیبایی شناسی ، صنایع BTL ، InMode ، Cynosure ، ThermiGen و Sciton اطلاع داده است و انتظار دارد که آنها ظرف 30 سال به موضوعات مطرح شده توسط آژانس بپردازند. روزها. در صورت عدم پاسخگویی شرکت ها ، FDA گفت ، مراحل بعدی را در نظر می گیرد ، که ممکن است شامل "اقدامات اجرای احتمالی" باشد.
سی ان ان برای اظهار نظر به این شرکت ها مراجعه کرد.
دکتر اسکات گوتلیب ، کمیسر FDA در بیانیه ای گفت: "ما عمیقاً نگران هستیم که زنان آسیب ببینند." وی ادامه داد: "بازاریابی فریبکارانه درمان های ناموفق نه تنها باعث صدمات می شود بلکه ممکن است برخی از بیماران از دسترسی به روشهای درمانی مناسب و شناخته شده برای معالجه بیماریهای شدید جلوگیری کند."
در بعضی موارد ، این دستگاه ها به زنانی ارائه می شود که درمان سرطان پستان را انجام داده اند و علائم ناشی از یائسگی زودرس را تجربه می کنند. بازاریابی فریبنده یک روش خطرناک و فواید اثبات نشده ، از جمله برای زنانی که به دلیل سرطان درمان شده اند ، بسیار گسترده است.

- Scott Gottlieb، M.D. (SGottliebFDA) 30 ژوئیه 2018
در یکی از ده گزارش رویدادهای ناگوار ، یک زن تجربیات خود را با لیزر "مونا لیزا تاچ" که توسط سینوسور به بازار عرضه شده است ، توصیف می کند. این زن نوشت: "دو روز پس از عمل ، من درد مثانه / مجرای ادرار شدید و ناتوان کننده داشتم."
این زن نوشت: "هیچ تحقیق درستی در زمینه اینترنت در رابطه با این روش انجام نشده است و تقریباً هیچ اظهارنظر ، منفی و بازخورد منفی در این زمینه وجود ندارد ، این امر باعث می شود تا من و پزشکانم شگفت زده شوند که آیا اینترنت توسط تولید کننده" درحال شستن "است."
Hologic، Inc. ، که صاحب Cynosure است ، در یک ایمیل نوشت که آنها "سابقه ای قوی در ریشه کردن محصولات ما در علوم و شواهد بالینی دارند ، بنابراین ، ما مطالب این نامه را جدی می گیریم. نامه را به طور کامل و کامل ارزیابی می کنیم. با آژانس همکاری کنید تا اطمینان حاصل شود که کلیه ارتباطات محصول از الزامات نظارتی پیروی می کند. "
زن دیگری برای درمان بی اختیاری ادرار از دستگاه "Thermiva" از ThermiGen استفاده کرد. وی نوشت: "من به شدت درد داشتم." به OBGyn رفتم و او سپس به من خبر داد كه من كبودی دارم و او به وب سایت FDA نگاه كرد و به من گفت كه این محصول از fda تأیید نشده است. چگونه می توانند آن را بفروشند؟ "
CNN Health را در فیس بوک و توییتر دنبال کنید
آخرین اخبار را مشاهده کنید و نظرات خود را با CNN Health در Facebook و Twitter به اشتراک بگذارید.

FDA زنان را ترغیب می کند از استفاده از این دستگاه ها دست بکشند و هرگونه مشکل را به برنامه گزارش رویدادهای ناخواسته FDA بنام MedWatch گزارش دهند. FDA همچنین زنان مبتلا به مشکلات اختلال عملکرد واژن یا جنسی را ترغیب می کند تا در مورد علائم و روشهای درمانی احتمالی خود با ارائه دهنده خدمات درمانی خود صحبت کنند.
مایکل ندلمن CNN در این گزارش نقش داشته است.

http://jarahanbartar.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D9%88%D8%A7%DA%98%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%84/Details.aspx?Shenase=1074