خوشنویسی هنری است که می تواند شما را برای مدتها به یک کلمه خیره نگه دارد. هنرمند خطاط با خوشنویسی یک کلمه شما را از توجه به مفهوم کلمه دور می کند و نظر شما را به زیبایی های ایجاد شده در اثر خوشنویسی و ترکیب حروف جلب می کند.. شاید در بسیاری از آثار خوشنویسی شما به راحتی نتوانید کلمه یا جلمه صحیح را به راحتی بخوانید ولی زیبایی همخوانی حروف و. نوع نمایش یک کلمه و جمله شما را وادار به ستایش این هنر جذاب می کند و بدون درک محتوا شما از آن اثر لذت خواهید برد.

خوشنویسی در ایران جایگاهی والا دارد و هنرمندان این رشته بسیار رتبه والایی دارند و هنرشان به چشم بینندگان جذاب به نظر می رسد. برگزاری جشنواره خوشنویسی به هنمرمندان این امکان را می دهد که اثراتی را که خلق کرده اند در معرض دید عموم قرار دهند و توسط داروان بین المللی مورد قضاوت قرار بگیرند. این جشنواره ها تاثیر زیادی در پیشرفت هنر خوشنویسان دارد و رقابت ایجاد شده در یک مسابقه خوشنویسی باعث می شود تا عیب کارها و مزیت های آن بیشتر به چشم بخورد.

همچنین به دلیل اعطای جایزه خوشنویسی به برترین اثر های یک جشنواره هنرمندان انگیزه بیشتری برای ایجاد یک اثر ماندگار را داند. میراث یاس یاسین برگزار کننده بزرگترین جشنواره خوشنویسی بین المللی در ایران می باشد که با دعوت از خوشنوسان بین المللی رویدادی بزرگ را ایجاد کرده است.

هنرمندان خطاط می توانند به سادگی در این رویداد شرکت کنند و اثار خود را برای این جشنواره ارسال نمایند.

همچنین از آثار ارسالی شده یک گالری خوشنویسی ایجاد می گردد که آثار شما خوشنویسان عزیز به نمایش گذاشته می شود و همچنین در سایت مجموعه میراث یاس یاسین به نمایش گذاشته می شود.