تور آنتالیا

آنتالیا شهری ساحلی، و یکی از خوش آب و هواترین شهرهای ترکیه است. این شهر به دلیل آب و هوای خوب و جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی فراوانی که دارد یکی از بهترین مقاصد گردشگری محسوب می شود که می تواند برای شما سفری به یادماندنی را ایجاد کند.

یکی از جذاب ترین ویژگی های آنتالیا، علاوه بر ساحلی بودن آن این است که این شهر شهری مدرن با رستوران های شیک و ساختمان های بزرگ است و هم زمان شهری سنتی با بافت های تاریخی زیاد نیز محسوب می شود.

جمعیت آنتالیا به دو میلیون می رسد و مساحت آن نیز 478 کیلومتر مربع است. زبان رسمی در کشور ترکیه و شهر آنتالیا، ترکی است و واحد پول آن ها نیز لیر است. جالب است بدانید که در آنتالیا از برق 230 ولت استفاده می کنند و ساعت آن ها نیز نیم ساعت از تهران عقب تر است. اگر قرار باشد با تور آنتالیا سفر کنید، دانستن چنین نکاتی برای شما ضروری خواهد بود.

همان طور که گفته شد، آب و هوای آنتالیا معتدل است و در زمستان ها نیز آنچنان سرد نمی شود. با این حال بهترین زمان سفر به آنتالیا اواسط بهار تا اواخر تابستان است که بتوان از تمام امکانات ساحلی آن نیز استفاده کرد.

 تور آنتالیا

سواحل آنتالیا

تمامی سواحل این شهر از جذابیت های خاصی برخوردار هستند اما بهترین آن ها ساحل چیرالی است که صخره ای زیبا نیز در کنار آن قرار دارد. ساحل آدراسان نیز یکی دیگر از سواحل زیبای این شهر محسوب می شود که جاذبه های بصری زیادی دارد. ساحل الیمپوس نیز محلی برای ورزش های آبی در آنتالیا محسوب می شود. بنابراین اگر به آب تنی و بازی و طبیعت دریا علاقه داشته باشید، آنتالیا برای شما همراهان تور آنتالیا پر از جاذبه های دیدنی خواهد بود. آژانس مسافرتی چهارفصل یکی از معتبرترین و با سابقه ترین آژانسهای مجری تور ترکیه و شهر آنتالیا میباشد . برای اطلاع از قیمتهای مختلف تور آنتالیا میتوانید از سایت آژانس مسافرتی چهارفصل www.chaharfasl.net بازدید نمایید و یا پرسشهای خود را در خصوص تورهای آنتالیا به آدرس ایمیل info@chaharfasl.net ارسال نمایید تا کارشناسان بخش مربوطه در اسرع وقت به پرسشهای شما پاسخ دهند . 

 

فرودگاه های آنتالیا

فرودگاه بین المللی آنتالیا یا Antalya International Airport یکی از شلوغ ترین فرودگاه های ترکیه است که سالانه بیش از 30 میلیون نفر به آن رفت و آمد می کنند. این فرودگاه تنها ده کیلومتر از شهر فاصله دارد و برای رسیدن به شهر می توان از تاکسی ها یا اتوبوس ها استفاده کرد.

 

هتل های آنتالیا

هتل Crowne Piaza Antalya یکی از بهترین هتل های آنتالیا محسوب می شود که در کنار ساحل Konyaalti قرار گرفته است. این هتل پنج ستاره است و امکانات فراوانی از جمله ماساژ، استخرهای روباز و داخلی، سالن ورزش، رستوران و ... دارد.

هتل Rixos Downtown Antalya یکی دیگر از هتل های خوب این شهر محسوب می شود که دارای 360 اتاق است و تا دریا چهار دقیقه فاصله دارد.

از دیگر هتل های محبوب شهر آنتالیا هتل Liberty Hotels Lara است که ساحل اختصاصی دارد و امکانات تفریحی و رفاهی زیادی را شامل می شود.

هتل Blue Sea Garden نیز یکی از هتل های ارزان قیمت آنتالیا محسوب می شود که با توجه به امکاناتاش طرفداران زیادی در بین گردشگران تورهای لحظه آخری آنتالیا دارد.

 تور آنتالیا

غذاهای آنتالیا

از آن جایی که آنتالیا یک شهر ساحلی محسوب می شود، غذاهای دریایی از جمله غذاهای همیشگی آن است. بنابراین در آنتالیا رستوران های زیادی پیدا می شود که غذاهای دریایی ترکی را برای میهمانان تورهای ارزان آنتالیا آماده می کنند. یکی از معروف ترین این غذاها نیز صدف دریایی است که به روش های مختلف طبخ می شود. بنابراین شما می توانید صدف های دریایی را به صورت خوراک، سوخاری، ساندویچی، نیمه پخته و یا همراه با برنج تند سرو کنید.

 

مراکز خرید آنتالیا

شهر آنتالیا مرکاز خرید بزرگی دارد و دلیل این امر نیز این است که این شهر قطب گردشگری ترکیه محسوب می شود. اگر به آنتالیا سفر کردید حتما از مراکز خرید بزرگ این شهر مانند Antalya Migros, Mark Antalya, TerraCity, Mall of Antalya, Deepo Outlet Centre دیدن کنید.

 

جاذبه های گردشگری آنتالیا

همان طور که گفته شد، آنتالیا در عین مدرن بود، بافت قدیمی خود را نیز حفظ کرده است. یکی از جاذبه های این شهر شهر قدیم نام دارد که ساختمانی با معماری بسیار زیبا است. علاوه بر این بندری قدیمی نیز در این شهر وجود دارد که پر از قایق های رنگی و زیبا و خانه هایی با سقف های شیروانی است. بنابراین شما در آنتالیا جاذبه های طبیعی فراوانی را برای دیدن دارید. از طرفی می توانید به موزه ی آنتالیا، بنای تاریخی مناره ی بیولی و دروازه ی هادریان نیز رفته و از زیبایی های این اماکن نیز لذت ببرید.

 

در آنتالیا پارک های آبی، سینماهای بزرگ و مجموعه های تفریحی فروانی نیز یافت می شود که همه برای لذت بردن شما از سفرتان در این شهر تدارک دیده شده اند. مسافران تورهای خوب آنتالیا برای سفر به این شهر باید اصل گذرنامه ی خود را که بیش از 6 ماه از اعتبار آن باقی مانده است را به همراه داشته باشند.

منبع : آژانس مسافرتی چهارفصل www.chaharfasl.net